Dekalog nauczyciela ucznia dyslektycznego

 
TAK POSTĘPUJ:
  1. Staraj się zrozumieć swojego ucznia, jego możliwości i ograniczenia, tak, aby zapobiec pogłębianiu się jego trudności szkolnych i wystąpieniu wtórnych zaburzeń emocjonalnych.
  2. Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka, skieruj go do Poradni, skonsultuj ze specjalistą.
  3. Współpracuj z terapeutą dziecka, jego rodzicami, aby jak najskuteczniej mu pomóc.
  4. Opracuj program indywidualnych wymagań wobec ucznia, dostosowany do jego możliwości.
  5. Bądź wobec ucznia życzliwy i wyrozumiały.

W TAKI SPOSÓB NIE POSTĘPUJ:
  1. Nie traktuj ucznia jak chorego, kalekiego, niezdolnego, złego lub leniwego.
  2. Nie wyśmiewaj ucznia sądząc, że to go zmobilizuje do pracy.
  3. Nie łudź się, że w końcu sam z dysleksji wyrośnie.
  4. Nie spodziewaj się, że kłopoty dyslektyka ograniczają się do czytania oraz pisania i skończą się w pierwszych klasach szkoły podstawowej.
  5. Nie ograniczaj uczniowi zajęć pozalekcyjnych, aby miał niby więcej czasu na naukę.