Dekalog nauczyciela ucznia dyslektycznego
TAK POSTĘPUJ:
W TAKI SPOSÓB NIE POSTĘPUJ:
- Staraj się zrozumieć swojego ucznia, jego możliwości i ograniczenia, tak, aby zapobiec pogłębianiu się jego trudności szkolnych i wystąpieniu wtórnych zaburzeń emocjonalnych.
- Spróbuj jak najwcześniej zaobserwować trudności dziecka, skieruj go do Poradni, skonsultuj ze specjalistą.
- Współpracuj z terapeutą dziecka, jego rodzicami, aby jak najskuteczniej mu pomóc.
- Opracuj program indywidualnych wymagań wobec ucznia, dostosowany do jego możliwości.
- Bądź wobec ucznia życzliwy i wyrozumiały.
W TAKI SPOSÓB NIE POSTĘPUJ:
- Nie traktuj ucznia jak chorego, kalekiego, niezdolnego, złego lub leniwego.
- Nie wyśmiewaj ucznia sądząc, że to go zmobilizuje do pracy.
- Nie łudź się, że w końcu sam z dysleksji wyrośnie.
- Nie spodziewaj się, że kłopoty dyslektyka ograniczają się do czytania oraz pisania i skończą się w pierwszych klasach szkoły podstawowej.
- Nie ograniczaj uczniowi zajęć pozalekcyjnych, aby miał niby więcej czasu na naukę.